Värdelös depression

"
Priset människan har fått betala för sin intelligens, sitt intellekt, sin självmedvetenhet; är i mina ögon alldeles för högt. Vi har blivit lurade! Vad tänkte vi på när vi gick med på att utveckla detta känsloliv? Jag orkar inte mer.
Varje positiv händelse och varenda glad tanke medföljs utav tio hemska företeelser och 100 sorgfyllda deprimerade suckar. Vareviga ljusglimt här i livet skyms snabbt av stora gråa moln.
Människan är en underlig varelse. Hur käpprätt åt skogen allt än går, så verkar det ändå som att denna komplexa organism vägrar inse fakta; nämligen att livet suger. "

Så sant...

Depression...
Vad ska man säga, det där med att vakna upp ännu en da och känna sig värdelös, tröstäta lite (mycket)
som man redan har gjort i 3 år, att sakna ett liv, att vilja bli älskad, omtyckt, att man vill synas, ha sina vänner, göra nytta i livet !
Men NEEEJ.. ett värdelöst liv i en säng, där allt händer, där man äter, äter och äter, sover, vaknar äter.
Vad vackert, så vackert.. skänk ett liv snälla ?       orkar inte tycka synd om mig själv längre mår för dåligt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Asså. Varför mår du så dåligt, egentligen? Jag lovar att börja följa den om du skriver ett inlägg om varför du mår dåligt, så man fattar något? :P

2008-08-22 @ 10:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0